۵ قدم برای یک طراحی سایت شرکتی
دنیای دیجیتال پر از سایت های شرکتی است که در تلاش برای کنار زدن رقبای خود می باشند . برای برنده شدن در این رقابت باید سایتی را برای شرکت خود طراحی کنید که مشکلات و نقص هایی که در دیگر سایت ها وجود دارد را در طراحی سایت خود به کار نبرده و یک سایت شرکتی خوب راه اندازی کنید . برای موفقیت در این راه ۵ قدم مهم را باید دنبال کنید .
گام های ضروری برای طراحی سایت شرکتی
قدم اول : استراتژی
طراحی سایت شرکتی
: در ابتدا باید نوع فعالییت شرکت خود ، مشتریان و نوع هدایت آن ها را
بشناسید . سوالی که باید در این مورد باید از خود بپرسید این است که چرا
مردم از وب سایت شما استفاده و دیدن می کنند ؟ در جواب باید بگوییم که هر
شخص برای یافتن راه حل مناسب برای مشکل خود از سایت شما بازدید می کنند .
سوال بعدی که باید پرسیده شود این است که آیا شرکت شما گزینه ی مناسبی برای
حل این مشکل است ؟
زمان طراحی سایت شرکتی باید دقت داشته باشید که هدف
فراهم کردن و ارائه چیزهایی با ارزش های منحصر به فرد به مشتریان می باشد و
افراد باید بتوانند اطلاعات و خدماتی که نیاز دارند را در سریع ترین زمان
ممکن یافته و از آن استفاده کنند . به عنوان یک سایت شرکتی خدمات و محصولات
شما باید بسیار کامل و تکنیکی باشد .
مشکلات مختلف ممکن است باعث قطع
ارتباط مشتریان فعال با سایت شما شود اما می توان با قرار دادن چشم انداز
های مناسب و هدایت آن ها این مشکل را برطرف کرد .
یک طراحی سایت خوب برای موفقیت نیاز به نقشه و استراتژی قوی بازاریابی
دارد . راه حل مناسب برای این کار طراحی کردن آن به صورتی است که یک وسیله
مناسب برای آموزش به بازدید کننده باشد و نیز نشان دهد که چگونه می توان
مشکلاتش را حل کرد .
قدم دوم : شناخت بهتر مشتریان
با شناخت
گرایشات ، انگیزه ها و چگونگی تصمیم گرفتن مشتریان می توانید شخصیت دقیق هر
مشتری را دریابید . با در نظر داشتن این اطلاعات می توانید یک قسمت برای
ارتباط با مشتری به صورت پیام متنی و صوتی در طراحی سایت تعبیه کنید و
همواره پاسخ گوی آن ها باشید و مشکلاتشان را برطرف کنید تا همواره در سایت
به فعالییت خود ادامه دهند . هرچه بیشتر درباره آن ها بدانید ، بهتر می
توانید سایت را طراحی کنید و پاسخ گوی نیاز های آنان باشید . این موارد
باید قبل از طراحی کامل انجام شود زیرا وقتی شما مشکل افراد را بدانید می
توانید آن را حل کنید .
هنگام یافتن مشکلات و نیاز های افراد مشاهده می
کنیم که هرکدام نیاز های متفاوتی از یک سایت دارند که برای حل این مشکل دو
راه وجود دارد : یکی اینکه برای هر مشکل به صورت جداگانه سایت طراحی کنیم و
دیگر اینکه در یک سایت بخش های مختلف را به صورت لایه هایی قرار دهیم که
افراد بتوانند برای حل مشکل خود به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن به آن
ها دسترسی پیدا کنند . وجود راهنمای مسیر و آیکون های واضح کمک بزرگی به آن
ها در پیدا کردن چیزی که می خواهند می کند .
قدم سوم : انتخاب زبان مناسب برای سایت
طراحی سایت دو زبانه
: بسیاری از شرکت ها زبانی برای طراحی وب سایت خود انتخاب نمی کنند و به
جای آن شرکت طراحی را برای این کار انتخاب کرده و در ازای پرداخت هزینه ،
کار طراحی و ساخت و انتخاب زبان را به عهده آن ها می گذارند .
شرکت های
طراحی وب سایت می توانند با زبان و یا قالب طراحی مناسبی انجام دهند اما
قبل از سپردن کامل آن به شرکت باید تمام اطلاعاتی که از مشتریان کسب کرده
اید و امکاناتی که می خواهید را در سایت قرار دهید و یا زبان مورد نظر خود
را به اطلاع آنان برسانید تا بتوانند بهترین طراحی را برای شرکت شما انجام
دهند . انتخاب زبان مناسب یکی از گزینه های داشتن یک سایت شرکتی خوب و موفق
می باشد .
قدم چهارم : طراحی نقشه سایت
با قرار دادن نقشه سایت
می توان به بازدید کننده کمک کرد تا هر آنچه که نیاز دارد را به سرعت پیدا
کند . نباید مشتری برای یافتن نیاز خود چندین قسمت را بگردد تا بفهمد در
کدام قسمت سایت قرار دارد . با ایجاد قاب برای سایت می توانید مسیر تبدیل
مورد نظر هر شخص را تعیین کنید . با قرار دادن ابزار و منابع به افراد این
اجازه را بدهید تا بتوانند با مطالعه آن ها شرکت شما را بشناسند .
با
یک استراتژی مناسب می توانید مخاطب خود را در صفحات مختلف وب سایت بچرخانید
و کاری کنید که منابع اضافی از مسیر آن حذف شود . به جای استفاده از کلیک
های خیلی زیاد می توان سایت را طوری طراحی کرد که تمام مطالب و محتوای آن
به صورت کامل و برای دسترسی راحت در یک فهرست عمودی گنجانده شود .
قدم پنجم : بهینه سازی طراحی برای دستگاه های مختلف ( ریسپانسیو )
طراحی سایت ریسپانسیو :
وب سایت خود را برای تلفن های همراه و تبلت ها نیز آدرس دهی و طراحی کنید
زیرا امروزه بیشتر کاربران از این وسایل برای جستجو استفاده می کنند و به
همین دلیل تلفن های هوشمند تبدیل به یک پلت فرم الکترونیکی شده است. پس
سایتی که برای این دستگاه ها غیر قابل دسترسی باشد میزان بازدید و رتبه
کمتری در موتور های جستجو خواهد داشت .
در گذشته داشتن سایت برای گوشی
موبایل سختی هایی مثل خرید هاست و زیر دامنه مجزا برای هر دستگاه بود . اما
امروزه با استفاده از تکنولوژی های موجود ، شما با خرید یک هاست و تعیین
یک دامنه برای سایت خود ، به طور اتوماتیک روی تمام دستگاه ها قادر به پاسخ
گویی خواهد بود . اما باید فرمت سایت به گونه ای باشد که فرد برای خواندن و
دسترسی به محتوا و اطلاعات مورد نظر دچار مشکل نشود .